Skoleudviklingssamtale

Skoleudviklingssamtale 4kløver Skole og Børnehus d. 18. marts 2024

Hvad fungerer godt?

Der er stor tilgang af nye elever til skolen. Dejligt at mærke, at opbakningen til skolen vokser i lokalområdet. Dette gælder både i Ørbæk og i Frørup.

Skolens ledelse arbejder målrettet og seriøst med udvikling af skolen. Ledelsen har ambition om at rykke tættere på praksis til gavn for både børn og voksne på skolen.

Positiv tilgang i forhold til at tænke ressourcerne ind klassen frem for ’eksperter’ udefra, der skal træde til og løse problemerne.

Hvilke data bør der handles på?

Resultaterne fra den Nationale trivselsundersøgelse fra foråret 2023 viser, at elevernes trivsel, særligt kategorien Støtte og inspiration er faldet markant. Vi følger op på, hvad eleverne svarer i den trivselsundersøgelse, som netop er i gang med at blive taget. Er tallet forsat lavt, sættes der særlig indsats i gang på dette område.

Ved sommerens prøver 2023 klarede eleverne sig gennemsnitlig bedre end det forventede niveau, når der tages forbehold for den socioøkonomiske reference. Den socioøkonomiske reference sammenligner skolens faktiske karakterer med elever på landsplan med samme socioøkonomiske baggrund. Skolens læseresultater var lavere end sidste års karakterer. Dette var dog også gældende på landsplan.

Hvilke indsatser bør igangsættes med afsæt i data?

Næste skoleår igangsættes der et konkret kompetenceløft med fokus på faglig inklusion. Samtidig vil der ledelsesmæssigt være fokus på de konkrete afdelinger og årgange, som gennem data viser sig at have behov en særlig indsats og mere understøttelse fra ledelsens side.

Herunder finder du referater af skoleudviklingssamtalen for både 2024 og 2023

referat af skoleudviklingssamtalen 2024

Shape Created with Sketch.

Referat af skoleudviklingssamtalen 2023

Shape Created with Sketch.